אודות התוכנית

לוח מודעות


התכנית הבינתחומית לתואר שני בהתפתחות הילד מיועדת לאנשי מקצוע עם ניסיון בעבודה עם ילדים: עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, פיזיותרפיסטים, אחיות בריאות הציבור ואחיות במחלקות ילדים, שופטי משפחה ונוער ועורכי דין בתחום המשפחה, אנשי חינוך מיוחד, אנשי מדיניות ציבורית ואחרים.

התוכנית נועדה לשדרג באופן משמעותי את איכות עבודתם ומעמדם המקצועי של התלמידים. מטרתה להרחיב ולהעמיק את הידע של אנשי המקצוע העובדים עם ילדים ובני נוער בתחומי ההתפתחות, וכן להקנות כלים להסתכלות ביקורתית ולבנייה של תוכניות התערבות והדרכה וכן של כלי הערכה.

בתוכנית מלמדים מורים המובילים בתחומי מחקרם ההתפתחותי ובעבודתם הקלינית-טיפולית. התכנית עוסקת בתיאוריה, מחקר ויישומים קליניים ומספקת לסטודנטים שלושה בסיסים:

  1. תיאוריה ומחקר עדכני בהתפתחות הילד

  2. תיאוריה ומחקר בנושאים ספציפיים כמו ילדים בעלי לקויות התפתחותיות, אומנה, אימוץ ומסגרות טיפול חוץ ביתיות

  3. שיטות תצפית, הערכה והתערבות עם ילדים במסגרות שונות

בתוכנית מושקע מאמץ רב ביצירת מערך קורסים איכותי ושמירה על רמה אקדמית גבוהה, וזאת באווירה לימודית נעימה הקשובה לסטודנטים. הלימודים מבוססים על למידה בקבוצות תלמידים קטנות, ולפיכך מספר מקומות הלימוד מצומצם.

הלימודים מתקיימים ביום אחד בשבוע (יום חמישי) על פני שנתיים אקדמיות.

עבור תלמידים במסלול עם תזה תדרש שנה שלישית.

על מנת לאפשר נגישות מרבית ויעילה לבאי התכנית מכל רחבי הארץ, הלימודים נערכים ב"קמפוס הנמל", הממוקם מרחק פסיעה מתחנת הרכבת.